15 Legalábbis Európában, hiszen az Egyesült Államokban már kezdetektől a rádiózás kereskedelmi modellje volt az általános. 16 Illetve léteztek duplasebességű kétkazettás magnók, amelyek csökkentették a másolás idejét, de ugyancsak minőségromlás árán. 17 Eredetileg a zeneipar technológiatörténetét a hangrögzítés módja szerint három korszakra osztva tárgyaltam. Ezek az alábbiak voltak: a mechanikus kor, amely Edison fonográfjával vette kezdetét 1878-ban (noha az albumkiadás csak Emil Berliner 1887-es találmánya, a fonográf révén valósulhatott meg), az elektromechanikus korszak, amelynek nyitányát az 1924-es év jelentette, amikor először alkalmaztak mikrofont és erősítőt a felvételek rögzítésére, és a digitális kor, amely a CD 1982-es megjelenése óta tart. A zeneipar az új rádió korában 25 Ahogy több időt töltünk zene hallgatásával, úgy nő az igényünk arra, hogy minél változatosabb repertoárral töltsük meg ezt az időt, vagyis hogy minél több előadó minél több számát hallgassuk meg. A zeneipar 18 piaci logikák szerint a keresletnövekedésre kínálatnöveléssel válaszol.
Bejelentkezés A jelszavadat elküldtük a megadott email címre. Kérés érkezett hozzám,. amelyet szó szerint leközlök. elérhetőségét kérték, hogy ismertessem meg a tagsággal: Ime: Kedves Kovács Mária Magdolna! A nonprofit Rádió Gold kérését nyújtom át Önnek. Azért indítottuk ezt a rádiót, mert az idősebbeket Magyarországon nem szórakoztatja már egy földi sugárzású zenei adó sem. ( Külföldön egész iparág épült az idősebb korosztályok kiszolgálására) Így az is félő, hogy ezért feledésbe merülnek az egykori slágerek. Miután az idősebb korosztály is egyre szívesebben használja a netet, így mi is kihasználjuk ezt a lehetőséget, hogy kedvenceiket meghallgathassák, visszaidézve fiatalságukat. Ezért mondhatjuk, hogy az 50+ korosztálynak, korosztályért dolgozunk!. Sok-sok partnert szeretnénk összegyűjteni, hogy egyrészt a korabeli zenék tovább éljenek, másrészt, hogy az idősebb emberek is otthonosan mozogjanak a számítógép mellett. Rádiónk a legnagyobb magyar és külföldi slágereket közvetíti a '60 - '70-es évekből, több mint fél éve.
A Petőfi Rádióban is megemlékeznek a népszerű dj-ről: pénteken és szombaton 23 órától Peter Sharp-mixeket hallhatnak. Legjobb mixeiből készítenek egy összeállítást is, amelyet közzétesznek a rádió Soundcloud-oldalá / MTIFotó: Petőfi RádióHa tetszik, amit csinálunk, kérünk támogasd az akár csak havi pár euróval is, hogy a jövőben is szolgálhasson. Köszönjük! TÁMOGASS MINKET
Vagyis úgy tűnik a tehetségkutatók is csak olyan tehetségeket keresnek, akik már bizonyítottak valamilyen közönség előtt. 31 Technology, Entertainment, Design. 32 Saját fordításom B. G. 30 Bizó Gábor valamint a brit EMI és az Abu Dhabi Media Company által alapított Vevo mára a YouTube legnépszerűbb csatornája több mint 50 ezer elérhető videóval és 3, 5 milliárdot meghaladó havi látogatottsággal (Social Blade, 2013). Persze a jövedelem az ilyen megtekintések után jóval nehezebben realizálható, de a zenék közzétételét mégis az a felismerés inspirálta, miszerint a zenészeknek elsősorban arra van szükségük, hogy hallgassák őket, nem pedig arra, hogy albumot adjanak el. Az albumeladások már csak egy lehetséges bevételi forrást jelentenek (még egy ideig), de semmiképpen sincs kizárólagos szerepük. Sőt a méregdrága albumok éppen a terjesztést akadályozzák, végső soron tehát azt, hogy hallgassák az előadót. Ebből a zenészeknek is ki kell törniük. A brit Radiohead zenekar 2007-ben például miután lejárt a szerződése az EMI-jal az In Rainbows című albumát szerzői kiadásban jelentette meg, amivel érdekes kísérletbe fogott.
A problémát természetesen az jelentette, hogy a Rio jó minőségű hangfelvételt és lejátszást tett lehetővé, amivel a RIAA szerint végső soron bűnrészessé vált az illegális tartalmak terjesztésében. Bár a Rio forgalmazását egy időre felfüggesztették, a bíróság végül elutasította a RIAA keresetét, mégpedig azzal az indoklással, hogy a Rio elsősorban informatikai eszköz, s mint ilyenre nem vonatkoznak rá az Audio Home Recording Act előírásai. 11 A bírósági ítélet megnyitotta az utat a többi informatikai vállalat előtt, hogy megjelenhessenek termékükkel a hordozható MP3-lejátszók piacán. Közöttük is vitán felül a legsikeresebb az Apple ipod készülékcsaládja lett, amelyből 9 Hasonló módon járt néhány éve az MPAA You Wouldn t Steal a Car ( Ugye nem lopnál autót) szlogen alatt futó reklámspotja is, amely azt kívánta érzékeltetni, hogy egy illegális letöltés egyenértékű bűncselekmény a gépjárműfeltöréssel. Erre válaszul az internet népe elkészítette a You Would t Download a Car ( Ugye nem töltenél le autót) című ellenfilmet, amely nemcsak a cselekedetek különböző természetére hívja fel a figyelmet, de azt is nagyon világosan mutatja, hogy a felhasználók az agyonsulykolt médiaüzenetek ellenére sem tekintik bűncselekménynek a fájlcserélést.